Schrijf een briefje aan je liefje

Afgelopen zondag schreef ik tijdens de radio-uitzending van Club Fatale op Den Haagfm twee gedichten voor luisteraars.  

Thijs is onlangs afgestudeerd, maar kon tot op heden geen leuke baan vinden. Zijn vriendin wil hem met een mooi Valentijnsgedicht een beetje opvrolijken.


Toekomstperspectief


Weinig tiert en kraakt herfst noch winter

Buiten is het ogenschijnlijk below zero
Binnenin groeit iets moois in je hart
Want spoedig wordt het alweer zomer

Blaas ferm dat loodzware balen van je schouders

Maak in je linker- en rechterkamer vrij baan
Voor onstuimige dromen over je huidige bestaan

Verricht tussen de bedrijven door wat

simpele handelingen op je mobiel of laptop
Voor je het weet valt die topjob in je schoot

Laat heel even los en grijp mij stevig vast

Na de vakantie gaan we het gewoon
opnieuw proberen. Vol frisse moed
jaag je jouw CV over de digitale zee
Kunnen we nu tranquil in ons bivakkeren

Rosa heeft een heuse Valentina! Ze is verliefd op haar postbezorgster die dagelijks pakjes brengt. Wat doe je dan? GMtekst schreef een dichterlijk briefje voor haar geheime liefje! 


La postina


Dag in dag uit


Vlieg je langs
Bepakt en bezakt
Weerspiegelend
In de wachtende ruit

Heb je misschien
een briefje voor mij?
Waarvoor alvast bedankt
Kom hier, lieve duif

Vlij je vrije vleugel
Tegen mijn vrije dij
Kom hier, de deur staat open
Dan maken we onbesuisd plezier

Dag lief lekker dier
Vlieg maar weer gauw
Ik weet dat ons samen zijn
Geen eeuwen duren zou

Maar blijf je altijd trouw

Reacties

Populaire posts