1 kind per week

Noem mij maar een blinde kip,
egotrippelaarsje of struisvogel
Ik steek mijn kop nog wat dieper
in het zand van het Stille Zuiderstrand

Noem mij de mol, een stekeblinde
vrouwe Justitia. Ik sluit mijn ogen, ik
dicht mijn oren en kom alleen nog uit 
mijn hol als er wat valt te vieren

Ik kom heus op voor verwaarloosde dieren
Probeer mensen met elkaar te verbinden
Drie kinderen heel bewust op te voeden
Van jou te houden domweg zoals je bent
en je voor het allerergste te behoeden
Door je te feliciteren met je verjaardag
(als ik 'm niet vergeet)

Door iemand voor te laten in de rij of 
te stoppen als iemand de zebra oversteekt
Door wat vaker bij vrienden langs te gaan
Door minder vaak mijn gezicht af te keren 

Gluur eerst huiverend door mijn vingers
Verscheur de handen voor mijn ogen
Ik zie, ik zie, ik zie, wat jij niet ziet
In ons overzichtelijke ogenschijnlijk
veilig en onbezonnen kikkerland
overlijdt zeker eenmaal per week
een kind als gevolg van een ouder
of verzorger met een losse hand

1 Nederlands kind per week
Het is maar dat je het weet
Dat ik het weet
Dat wij het weten





Reacties

Populaire posts