The New Me

Mijn wezen ademt de sfeer van drukke stad
Van huizenrij, drukke pleinen tot zonnig terras
Ik zou graag aanschuiven, zomaar zonder jas

Druk bezet bewerk ik iedere vierkante meter
Van mijn leven en transformeer ik heimelijk
Naar een andere ik. Zij is sneller, zij is beter

In het wilde weg schuifelend sjokken
Is er niet meer bij. Ik vervolg alras mijn route
Met voorbedachten rade loop ik te zoeken

Als een leeuwin naar haar prooi. Ik wil alles.
Vandaag briest daadkracht, doorpakken en actie
Maar hoe vreemd, want weet je wat het geval is

Ik sta erbij, kijk ernaar en zet mijn kop op stop
Toch gaat het op gezette tijden weer knagen
Naar altijd en overal van die bomvolle dagen

Een hernieuwd adagium ontrolt in lagen
Van mijn immer jagende leeuwinnenlijf
Bekijk me per omgaande maar eens als G5!



 

Reacties

Populaire posts