De anonieme poëet, wie weet hoe ze heet
 
 
Denk niet als je ergens in de stad staat
Die vrijheid van mij, ligt zomaar op straat
Gratis en voor niks gekregen - integendeel
 
Want tijden veranderen, de samenleving staat op z’n kop
Misschien ben ik niet meer zo vrij, als ik eerder nog dacht
Op iedere hoek van de straat verschijnt een camera
 
Met een druk op de knop weet een onzichtbare hogere macht
Wat ik vorig jaar deed of misschien twee jaar geleden dacht
Nee… jouw vrijheid ligt niet zomaar op straat
 
Die vrijheid van mij 
Die vrijheid is in het echt knap beroerd
Gratis en voor niks
 
werd mijn identiteit vastgelegd
Zit ik keurig gevangen in een
Hermetisch gesloten matrix
 
Het is ijdele hoop, maar wellicht
Herover ik een stukje van de vrijheid
Met mijn naamloze gedicht
 
Zo ga ik onzichtbaar langs iedere camera
Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat
Gehuld in 3-delig grijs of een paarse pyjama

Reacties

Populaire posts