Elastisch bestaan

Ik ga, tot ziens, het roer om. Je wordt af en toe sleets van mensen die blijven emmeren over het feit dat alles anders moet. Althans, ik word er amorf van. Waarschijnlijk ben ik de enige. Is het niet gewoon goed, vraag ik me af. Bestaat er geen familiefatsoen meer met het credo: ik blijf, hier, voor altijd. Het ergste is overigens dat een vertrekkend gezin doorgaans alles hier en nu helemaal top voor mekaar heeft. Prachtig huis, leuk werk of een goedlopende zaak, de kindertjes doen het goed op school. En dan ineens, ik zou bijna zeggen als een mokerslag bij een heldere sterrenhemel, moet het roer om. De bups verkoopt het huis en de

Gewoon gelukkig in je doorzonwoning

kids motten mee. Een riant bestaan inclusief kookeiland, wordt verruild voor een leven als ploeterende emigranten die zakjes lavendel vullen of 75 porties patat moeten bakken op een butagasje. Ik ben nog liever gewoon gelukkig in mijn doorzonwoning. Moeilijk, moeilijk, want je wenst altijd meer en beter en anders. Ja, toch anders. Maar misschien hoef je het helemaal niet zo ver te zoeken en ligt de verandering dichterbij huis: namelijk in jezelf. Home is where the heart is, zeggen de Engelsen. En ben je gelukkig, zit je lekker in je lijf, dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit waar je huis zich bevindt.















Hier ga ik nooit meer vandaan!!!
 
Het kostte wat, maar het hoge woord is eruit
Tussen ons gezegd,
Natuurlijk zou ik er ook weleens vandoor willen gaan
Bijvoorbeeld op donderdagochtend balen
Als ik moet sjouwen met aardappels, groente, kilootje bananen

Ik bungeejump door de bergen en dalen
Van mijn bestaan
Ik blijf er monter bij, flegmatiek
Onbesuisd onzinnig onbespoten
Zo zal ik veilig dobberen
In zonderlinge delen zonneschijn

Toch maakte ik heel gedurfd
Voor de grap een gaatje in mijn bestaan
Ik keek er even door en zag en vond
Mijn leven floreert bij de gratie van mij
Alles erop en eraan, helemaal kant-en-klaar
Het klinkt raar, maar het is waar

Ik bezit een rekbaar bestaan
Een elastiekje en ik trek eraan
Van hier loopt het
Maar het reikt verder
En als ik goed kijk
Zeker wel tot aan een baan om de maan, alleen

Als je het niet heel erg vindt
Blijf ik liever hier met beide benen
Stevig op de grond staan
Waarschijnlijk of zo goed als zeker
 
Ga ik hier nooit meer vandaan  

Reacties

Populaire posts