Al roetsjend langs de trappen

Al roetsjend langs de trappen
van mijn dagelijkse bestaan
Is het balanceren op dat smalle pad


Zoek ik naar een dierbaar evenwicht ergens in het midden
en als het even meezit: een lach
 
Echter die dag veranderde er iets
in het gewoontepatroon en lag de minutieuze berekening uit het lood


Waren de trappen echt zo hoog?
Ik miste zonder dat ik het zag
minstens een stuk of zes treden

Waar zat die concentratieboog?
Ergens in mijn achterhoofd, want 
daar roetsjte ik naar beneden







Het lijf sputterde en kraakte terwijl  

een linkervoet met een klap 
uiteen brak op de harde grond

Evenwicht dat ik naarstig zocht
Was er al bij de gratie
Zou denken dat God bestond

bestaat

Reacties

  1. ja,herkenbaar.
    Mooi gedicht en je viel op een prachtige plek.Uit het lood geslagen in het Gemeentemuseum?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts