Raak!
Zó, die zit alvast. Ieder woord op de juiste plaats, zinnen die lekker lezen, gevat in een stukje dat je raakt. Diep in je ziel. Recht in je hart. Geschreven met veel liefde en aandacht voor alles wat leeft en een mens bezighoudt. 


Wat?
Schrijven is geen sinecure. Het is een manier van leven – hard werken met een minuscuul drupje talent en een trefzeker gevoel voor het geschreven woord. Dat kun je lezen én voelen.

Nu!
Ja, nu wil ik voor jullie schrijven. Ik kan geen minuut langer wachten. Maar de dagen schieten voorbij en die rake woorden blijven van mij. Schrijven betekent ook ruimte maken. In je hoofd, in jezelf. En blijkbaar is er nu even geen ruimte in mij.

Wie?
Wie ben ik? Vraag ik me af als ik in mijn auto op weg naar de kinderen ben. Van alles kan ik verzinnen, maar de waarheid verdwijnt. De ene dag ben ik dit, de andere dag doe ik zó. Het leven is een verrassing boordevol cadeautjes en ik geniet.   

Reacties

Populaire posts